İlçe Hukuk İşleri Şefliğinin Görevleri:
4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanunun uygulanması ile Hizmet-İçi Eğitim programı, seminer vb. iş ve işlemleri yürütmek,
4483 Sayılı kanun gereği, ön incelemeci olarak görevlendirileceklere her yıl Ocak ayında hizmet-içi eğitim semineri düzenleme iş ve işlemlerini yürütmek,
2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu uyarıca; yükseköğretim kuruluş ve kurumlarının 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlarının görevleri dolayısıyla ya da görevlerini yaptıkları sırada işledikleri suçlar hakkında İlçe İdare Kurulunun verdiği kararlarla ilgili işlemleri yapmak,
İlçe İdare Kuruluna ait toplantı, gündem, karar, yazışma vb. her türlü iş ve işlemleri hazırlamak ve yürütmek,
5442 Sayılı İl İdaresi Kanununun 59.Maddesi ve "Valilik ve Kaymakamlık Birimleri, Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği"nin 60. maddesi uyarınca; İlçe İdare Kurullarının, yıl içerisinde haftanın hangi gününde toplanacağının Ocak ayında yapılacak ilk toplantıda belirlenmesi için alınan bir nolu karar ve işlemleri yürütmek,
Kaymakamlıkça kamu görevlileri hakkında inceleme yapılması, disiplin soruşturması açılması, bunların görevden uzaklaştırılması, cezalandırılması, bu konudaki izin verme yetkilerinin kullanılması işlemlerini yürütmek ve sonuçlarını takip etmek,
3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanunun uygulanması ile Hizmet-İçi eğitimle ilgili işlemleri yürütmek,
3091 Sayılı kanun gereği, tahkikat ve infaz işlerinde görevlendirileceklere her yıl Ocak ayında hizmet-içi eğitim semineri düzenleme iş ve işlemlerini yürütmek,
Mülki idare amirlerinin muhtelif kanunlardan kaynaklanan men ve tahliye yetkilerinin kullanılması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
Mahalle kurulması ve kaldırılması, bağlanması ve ayrılması, sınır anlaşmazlıkları, mahalle, yerleşim yeri ve tabii yer adlarının değiştirilmesi işlerini yürütmek,
Harita işlerini yürütmek ve gizliliği olan haritaları Kaymakamlık adına koruyup saklamak,
Coğrafi yer adları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu”nun ilgili maddeleri uyarınca; tapulama veya kadastrosu yapılmamış yerlerin durumunun tespiti için mahallin mülki amirine müracaatla, kamulaştırma yapılacak yerde iki asıl ve iki yedek olmak üzere dört bilirkişinin seçilmesini istemesi durumunda, mülki amirin idarenin, bu istem üzerine sekiz gün içerisinde bilirkişilerin seçilmesini ve Sulh Hukuk Mahkemesinde yeminlerinin yaptırılarak, isimlerinin kamulaştırmayı yapacak idareye bildirilmesi ve her yıl Ocak ayının ilk haftasında, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğine bağlı ihtisas odalarının 15 kişilik bilirkişi listesinin İdare kurulunun Ocak ayının ilk haftasındaki toplantısında belirlenmesi, onay için Valilik Makamına gönderilmesi ve onaydan sonra yeminlerini yaptırmak üzere Asliye Hukuk Mahkemesine gönderilmesi işlemlerini yürütmek,
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu” nun 66. ve “5326 sayılı Kabahatler Kanunu” nun 32. maddesi uyarınca; verilen idari yaptırım kararlarının onaya sunulması, cezaların tebliği, itirazlar ve açılacak davaların takibi işlemleri ile tüm bilgilerin elektronik ortamda kayıt altına alınması işlemlerini yürütmek,
5326 sayılı Kabahatler Kanununda düzenlenen idari para cezası ve idari tedbirler ile mülkiyetin kamuya geçirilmesi yaptırımının ve diğer kanunlarda mülki idare amirlerince verileceği hüküm altına alınan idari para cezalarının iş ve işlemlerini yapmak, mülki makamca verilen idari cezaların infaz sürecini izlemek ve sonuçlarını değerlendirmek, ibaresinden aşağıda yapılan açıklamalar doğrultusunda hükmedileceği anlaşılmalıdır.
(“İçişleri Bakanlığı Hukuk Müşavirliğinin 29.12.2011 tarih ve 18923 Sayılı Yazısı” Yönetmeliğin 16’ncı maddesinin 1 inci fıkrasının (i) bendinde yer alan hükümlerin, İl İdare Kurulu Müdürlükleri tarafından, belli aralıklarla ilgili kurum ve kuruluşlardan ceza onayları sayısının istenmesi, bu cezalara karşı ne kadar itiraz olduğu, ne kadar dava açıldığı, bu itiraz ve davalar sonucunda ne oranda iptal kararının çıktığı vb. gibi veri ve istatistikî bilgilerin toplanması ve kamu hizmetlerinin sunumunda uygulanacak yöntem ve politikaların belirlenmesi sırasında yararlanılması amacıyla mülki idare amirlerinin bilgisine sunulması şeklinde anlaşılarak uygulanması gerektiği, idari para cezası uygulaması ve idari tedbirler ile mülkiyetin kamuya geçirilmesi yaptırımlarına ait inceleme, denetim, tutanak düzenleme, ceza onayını hazırlama, mülki idare amirinin imzasına sunma, onaylanmasını müteakip cezaların tebliği ve cezalara yapılacak itirazlar ve açılacak davaların takibi işlemlerinin ise ilgili kurumlar tarafından yürütüleceği, bu iş ve işlemlerin il idare kurulu müdürlükleri tarafından yürütülmesinin ancak İçişleri Bakanlığının görev alanına giren iş ve işlemlerde veya Valinin takdirinde il’de teşkilatı olmayan veya görevlisi bulunmayan bakanlıklara ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ait sekretarya hizmetlerinin yürütülmesinde söz konusu olabileceği, Değerlendirilmektedir.)
Mülki İdare Amiri imzası ile verilecek idari para cezalarının neticelerinin yapılacak teftişlerde izlenebilmesi amacıyla, Kamu Kurumlarınca tanzim edilip mülki idare amiri imzasıyla verilen idari para cezalarına ait kesinleşen veya bozulan karar ve eklerinden birer suretinin kurumlardan temin edilerek teftişe hazır halde muhafaza edilmesi işlemlerini yürütmek.
1961 tarihli Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılmasına İlişkin Lahey Sözleşmesinin 6 ncı maddesi gereğince; bir belgenin gerçekliğinin tasdik edilerek başka bir ülkede yasal olarak kullanılmasını sağlayan, apostil tasdik şerhi verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
Lahey Sözleşmesine taraf olmayan ülkelerde kullanılacak evrakın tasdik işlemleri ile İlçedeki yabancı ülke temsilciliklerince düzenlenmiş veya onaylanmış belgelerin tasdik işlemleri ile ilgili iş ve işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek,
Kaymakamlığa sorulan hukuki konular ile hukuki, mali, cezai sonuç doğuracak işlemler hakkında görüş bildirmek, hukuki danışmanlık hizmeti yapmak,
Kaymakamlığın menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak,
Kaymakamlığın amaçlarını gerçekleştirmek, mevzuata ve plan ve programa uygun çalışmasını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak ve Kaymakama sunmak,
Mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgileri toplamak, değerlendirmek ve söz konusu mevzuatın geliştirilmesine yönelik çalışmaları yürütmek,
Kaymakamlık birimleri ve diğer müdürlüklerin hazırlamış oldukları yönerge ve diğer düzenleyici işlemler ile ilgili görüş bildirmek,
Mevzuatın Kaymakamlık Hukuk İşleri Şefliğince yapılmasını gerekli gördüğü inceleme, denetleme hizmetlerine ilişkin sekretarya işlerini yapmak ve işlemlerini yürütmek,
Kaymakamlığın, İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Şefliğinin görev alanına girmeyen, sivil toplum kuruluşları ile kamu tüzel kişiliğine sahip meslek kuruluşları üzerindeki gözetim ve denetim yetkileri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanunun uygulanmasında Kaymakamlığı ilgilendiren iş ve işlemleri yürütmek,
Lozan Antlaşması hükümleri çerçevesinde, azınlıklara ait dini, Hayri, sıhhi, sosyal, eğitsel ve kültürel müesseseler ile bunların kamu kurum ve kuruluşlarıyla ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
Adlî ve idarî yargı mercilerinde takip edilmesi gerekli dava ve konularla ilgili işlemleri yürütmek, gerekli bilgileri hazırlamak, kamu görevlilerine haksız suç isnadında bulunanlar hakkında kamu davası açılması talebini hazırlamak ve ilgili yargı yerlerine ulaştırmak,
İhtiyaç halinde, ilgili mevzuat hükümlerine göre serbest avukatlardan veya avukatlık ortaklıklarından hizmet satın alma iş ve işlemlerini yapmak,
4353 sayılı Kanunun 24 üncü maddesine göre; hazineyi ilgilendiren idari davaların Muhakemat Müdürlüğüne bildirilmesi iş ve işlemlerini yürütmek,
Adli yargı yerlerinde görülmekte olan ve Hazine Avukatlarınca takip edilen davalarda onlara yardımcı olmak ve işbirliği yapmak,
Dava dosyaları ve yargılama süreci ile ilgili istatistikî bilgileri toplamak ve değerlendirmek,
Mahkemelerce verilen kararların yerine getirilmesini takip etmek, sonuçları hakkında bilgi toplamak ve makamı bilgilendirmek,
23.11.2003 tarih ve 25298 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “ İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik” hükümleri gereği İlçemiz İnsan Hakları Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
23.11.2003 tarih ve 25298 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “ İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca; İlçe İnsan hakları Kurulunu oluşturmak, herkesin kolayca ulaşabileceği bir danışma ve başvuru masası oluşturulması, En az üç üyeden oluşmak üzere, İlçe İnsan Hakları Kurulları bünyesinde;
a) Halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetleri,
b) İnsan hakları eğitimi ve insan hakları bilincini geliştirme,
c) İnsan hakları ihlallerini araştırma, inceleme ve değerlendirme,
Birer komisyon oluşturulması,
Gerekli görülen durumlarda, başkanın çağrısı üzerine ayda birden fazla da toplanılabilmekle birlikte, Kurulların ayda bir defa düzenli toplanması vb. işlemleri yürütmek,
İlgili Yönetmelik'in 19. maddesi uyarınca; Kurul faaliyetleri ile ilgili aylık rapor hazırlanarak, dönemi izleyen ayın ilk 10 gün içerisinde Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığına gönderilmek üzere Valiliğe gönderilmesi işlemlerini yürütmek,
10 Aralık Dünya İnsan Hakları Günü ve Haftası programı çerçevesinde yapılan faaliyetleri içerir bir raporun bir ay içerisinde Valilik kanalıyla Başkanlığa gönderilmesi işlemlerini yürütmek,
01.06.2005 gün ve 25832 sayılı R.G.’ de yayımlanan “Yakalama, Gözaltına Alma ve İfade Alma Yönetmeliği”nin 26. maddesi uyarınca; Nezarethane ve ifade alma odalarının standartlara uygunluğunu sağlamak amacı ile kolluk kuvvetlerinin yetkili birimlerinden olan Kaymakamlar tarafından veya görevlendireceği insan hakları kurul üyeleri tarafından her ay düzenli olarak denetlenmesi ve denetim raporlarının İl İnsan hakları Kuruluna gönderilmesi işlemlerini yürütmek,
İlgili Yönetmeliğin 17 ve 18. maddeleri uyarınca; vatandaş başvurularının kolaylaştırılması amacıyla yeterli tedbir alınması, elektronik ortamda başvuru imkânın sağlanması, gerekli görülen yerlere konulan insan hakları kutularının en az ayda bir düzenli olarak açılması ve açıldığına dair tutanak düzenlenmesi işlemlerini yürütmek,
İçişleri Bakanlığı Dış İlişkiler ve Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığının 19/02/2010 tarih ve 2010/10 sayılı genelgesinde belirtilen pilot illerin çalışmalarından yararlanarak, kadın ve kız çocuklarının insan haklarının korunması ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması, işlemlerini yürütmek,
2911 Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu ile 2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanununun EK 1'nci maddesinde yer alan bildirimleri kabul etmek, vb. iş ve işlemleri yürütmek,
2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu”nun 6. ve 08.08.1985 gün ve 18836 sayılı R.G.’de yayımlanan “Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmelik” hükümleri uyarınca; gerekli işlemleri takip etmek ve İlçe merkezinde yapılacak toplantı ve gösteri yürüyüşü planını güncellenmiş olarak İlçe belediyesinden temin etmek,
2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanununu, 5681 Sayılı Matbaalar Kanununu, 5187 Sayılı Basın Kanunun, 2559 Sayılı Polis Vazife Salahiyet Kanunun Ek1'nci maddesinde Kaymakamlığı ilgilendiren davalarla ilgili iş ve işlemleri takip etmek,
Birime ait standart dosya planına göre dosyalama sistemini oluşturmak.
31.07.2009 tarih ve 27305 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2009/15169 karar sayılı “Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik” hükümleri uyarınca; Hukuk İşleri Şefliğinde vatandaşa yönelik görülen hizmetlerin standart tablosunun hazırlanarak Kaymakamlık internet sitesinde yayınlanması ve ayrıca tablo yapılarak vatandaşın görebileceği uygun yere asılması işlemlerini yürütmek,
Mülkiye Müfettişlerince yapılabilecek teftişe esas olmak üzere, en son yayınlanan teftiş rehberine göre İlçe Hukuk İşleri Şefliği bünyesinde yürütülen işlemler ile diğer görevli olduğu iş ve işlemleri eksiksiz olarak teftişe hazır bulundurmak.
Elektronik evrak dışındaki birim evrak arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
Görevi ile ilgili bütün işlerin zamanında ve doğru olarak yürütülmesinden Müdür ve Kaymakama karşı doğrudan sorumlu olmalarının yanında, Mevzuat, Müdür ve Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Yurtdışı bakım belgesi iş ve işlemleri yürütmek,
Görevi ile ilgili bütün işlerin zamanında ve doğru olarak yürütülmesinden Müdür ve Kaymakama karşı doğrudan sorumlu olmalarının yanında, Mevzuat ve Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.